Composer and Pianist

Aspasia Nasopoulou

News

  • Dans voor Orpheus van Amsterdam

    The piece composed for members of Royal Wind and commissioned by NTR, goes in tour end 2023-2024 within the program 'De Orpheus van Amsterdam'!
    Five concerts in Italy, Austria, Germany and The Netherlands.
    Next upcoming concerts 28/9, 29/9 and 6/10.Check the agenda.

  • New composition for solo bass clarinet and light for Fie Schouten.Premiere April 2024

    New composition for solo multipercussion for Agostinho Sequeira.
    Premiere June 2024

  • Krokeatis Lithos

    The solo piano from Raw Rocks suite in the new double cd of Zoe Samsarelou 'Ek-stasis' by divine art records

Listen

Agenda

15 Aug - 3*1 suite for square piano , Michael Tsalka New Zealand
15 Sep - Dreamland, for harp and soprano Muze van Zuid
06 Oct - Dans voor Orpheus van Amsterdam, Royal Wind Ensemble Akoesticum , Ede
29 Mar - Een plek in het bos | large scale perfrormance for japanesse sho, accordion, organ, femalee voice and violin Orgelpark

CURRENT PROJECT

for Japanese sho, accordion, female voice, organ and violin

Read more

RECENT PROJECTS

quotes

“(...)De door veel componisten toegepaste begeleidingstracks en elektronica zorgden soms voor geraffineerde wisselwerkingen, zoals (..) in de fascinerende stapeling van liveloops door Sjors van der Mark in Aspasia Nasopoulou’s Tyrvi voor elektrische gitaar.“

Joep Stapel

NRC 29 mei 2020

“About the music in Arianna by WOL: 'Componisten Haytham Safia, Aspasia Nasopoulou en Kaveh Vares hebben met respect voor Monteverdi een prachtcompositie gemaakt.'“

Rahul Gandolahage

NRC , 14 september 2020

“The dramatic climax of the disc surely is Aspasia Nasopoulou’s Lelia Doura (2012)“

Tom Bickley

American Recorder (summer 2015)

“About Ten Dipoles: Natürliche und künstliche Geräusche und Klänge, deren Spannungsbogen über fast 30 Minuten gehalten wird, lassen dem Zuhörer viel Raum für eigene Fantasien: Unterwasserwelten mit Walen und Meerjungfrauen, kosmische Klangfantasien und Orgelcluster, von vielem etwas und wirklich nie langweilig“

Inés Zimmermann

MOECK/Tibia 15/12/20

“Zeer bijzonder is ook het stuk"Raw Rocks"... Dit zeer afwisselend maar ook pittige stuk vormt daarme een waar feest voor het oor.“

Ben Tafijn

Nieuwe Noten 10/11/17

“..und bei den "3 Stücken auf Persische Dichtung" von Nasopoulou eine flexible Rhythmik und aparte freitonale Klänge.“

Christoph Keller for Utopia/Rubini/Ochto

NordWest Zeitung 7/11/18

“About Ikaros: wonderful interaction between the various art forms, great synergy!“

Thea Derks

“Nooit pathetisch, plat of voorspelbaar. Niet zweverig of spiritueel, niet emotioneel of aanstellerig. Nooit hetzelfde, maar op den duur toch duidelijk herkenbaar. Allemaal facetjes van haar muzikale ziel die ze met haar tonen openlijk toont“

Nathan Tax

blog, Meet the Composer!

“..Nasopoulou brings the story of Ikaros to life as well though the video projection. Beautifully done, with text by Henk van der Waal: “to rise and rise because of the wings" and music in which memory and desire coincide. Stunning.“

Els van Swol

Een jaar met de Grieken, Blog voor muziek, toneel , beeldende kunst 16/12/2018

“Nasopoulou has a great affinity with old music, and she knows how to connect it to modern ways of playing... ...also special is the music that Nasopoulou wrote to 'Nachtwerk', the poetry cycle in seven parts of Micha Hamel, who himself recites his verses with DoelenKwartet. With subtle musical gestures Nasopoulou accentuates a word, an underlying meaning, not a moment drowning out the performer.“

Thea Derks

about 'Lelia Doura' & 'Nachtwerk' Cultuurpers, 2015