Aspasia Nasopoulou

Reviews

  • **Four stars for Een Fantastische Stad** Péng! Pianist Tobias Borsboom slaat een priemende toon aan op de concertvleugel van het Amsterdamse Orgelpark. Gebogen over de toetsen luistert hij aandachtig hoe de toon uitsterft. Péng!, een nieuwe toon. Nu resoneert er een tweede mee en het geluid verdampt via een geheimzinnig wolkje boventonen. Het lijkt alsof Borsboom een vergrootglas op klank zet bij de première van Een fantastische stad, een ambitieuze, tiendelige cyclus van de Grieks-Nederlandse componist Aspasia Nasopoulou.

    Guido van Oorschot, 22 november 2021

    Volkskrant

  • (...)De door veel componisten toegepaste begeleidingstracks en elektronica zorgden soms voor geraffineerde wisselwerkingen, zoals (..) in de fascinerende stapeling van liveloops door Sjors van der Mark in Aspasia Nasopoulou’s Tyrvi voor elektrische gitaar.

    Joep Stapel

    NRC 29 mei 2020

  • About 'Not a Single Road' cd by Seldom Sene and Ten Dipoles

    Inés Zimmermann

    MOECK/Tibia 15/12/20

  • In somewhat less than half an hour Ten Dipoles create a fascinating world full of unusual and intriguing sounds.

    Thea Derks:review of Ten Dipoles and interview about de ereprijs

    Contemporary Classical-Thea Derks 9/12/19

  • Three Love Haikus was one of the two runners-up for the DUOroboros Special Prize. Congratulations for your amazing composition!

    Norberto Oldrini & Mirco Rubegni

    artistic directors Musica Prospettiva

  • ..haar pianostuk Olinda (onderdeel van een tweeluik) viel op door de mystieke sfeer die ze wist te creëren met slechts relatief weinig noten, en de combinatie van herkenbare stijlelementen binnen een anders eigentijds, nieuw idioom.

    Ralph van Raat

  • .. eine flexible Rhythmik und aparte freitonale Klänge

    Christoph Keller for Utopia/Rubini/Ochto

    NordWest Zeitung 7/11/18

  • Ben Tafijn about the piano Suite Raw Rocks composed for Ralph van Raat

    Nieuwe Noten 10/11/17 (in Dutch)

  • ....Nooit pathetisch, plat of voorspelbaar. Niet zweverig of spiritueel, niet emotioneel of aanstellerig. Nooit hetzelfde, maar op den duur toch duidelijk herkenbaar. Allemaal facetjes van haar muzikale ziel die ze met haar tonen openlijk toont...

    Nathan Tax Tonen en begrijpen

    meet the composer/blog

  • Aspasia Nasopoulou schiet in de roos (in Dutch)

    Thea Derks, Cultureel Persbureau, 2015

  • Jury 1st prize and public prize in Keuris Componisten Concours 2014 with Nanourisma

  • The music is mainly serene and archaic, with many modal keys, and recalls Ancient Greek dramas with their half-spoken, half sung techniques

    John Miller for Ballads I-III CD Danse et Chanson Grand Desir

    SA-CD.net 2011

  • Review about the installation for Ten Dipoles (2016, in Danish)

    seismograf.org

  • Greek magazine Γρίφος Nr 1983, 20/03/2018

  • The dramatic climax of the disc surely is Aspasia Nasopoulou’s Lelia Doura (2012)

    Tom Bickley, American Recorder (summer 2015)

  • The Amsterdam-based Aspasia Nasopoulou’s Olinda & Eudoxia bursts forth with moody, softly spun contemporary lyricism. Nasopoulou’s delicate writing gave Zeniodi an opportunity to display the more subtle, nuanced side of her pianistic persona.

    Lawrence Budmen

    South Florida Classical Review, April 14th 2013

  • Oxford Music Grove Music Online

  • Intime Briefe(Intimate Letters) Concertzender Produced by Miranda Driesen (2017)

  • Η ελληνίδα συνθέτρια που διαπρέπει στην Ολλανδία μιλά στο news.gr

    Interview in the online magazine news.gr /Maria Thanopoulou 17/11/2014

    (in Greek)

  • A contemporary answer to the 15th century basse danses, the chansons and their intabulations was composed by the Greek composer Aspasia Nasopoulou (...) The archaic and tranquility immanent in the compositions by Aspasia Nasopoulou do not contrast vigorously to the early renaissance music. With her polyphonic meander, the Greek composer remained close to the early music. This is especially evident in the first Ballad in which she used several medieval modi. The second ballad presents a pleasing contrast with its polyphonic character. In spite of this both Ballads sound contemporary: flowing rhythms and pungent tonal material breathing the half-spoken half sung chansons reminiscent of a dreamt past.

    Anthony Fiumara

    From the Danse et Chanson Grand Désir booklet / cd

  • Tijdens de druk bezochte Dag van de Klassieke Muziek in het Muziekgebouw aan ’t IJ (...) De in Griekenland geboren Aspasia Nasopoulou kreeg een aanmoedigingsprijs voor haar blokfluitkwintet Lelia doura, waarin zij hedendaagse compositietechnieken en ongebruikelijke ritmes combineert met middeleeuwse teksten en gezangen. Zo maakt zij ‘een mooie verbinding met traditie en verleden’. Het juryrapport verwijst bovendien naar het grote aantal professionele en amateurblokfluitisten in ons land, die binnenkort een nieuw stuk aan hun repertoire kunnen toevoegen.

    Thea Derks

    Cultuurpers, Amsterdam, 8 October 2012

    Muziekgebouw, Incentive Composition Prize from MCN & Donemus for Lelia Doura.With Maria Martinez and Anna Stegmann
  • Video portrait connected to the 'aanmoedigingsprijs' for the composition of Lelia Doura by MCN in 2012.

  • Article

    Maria Christine Krithara

    Polutono, (Greek Composer's Union magazine) (in Greek)

  • Jan Gorissen, September 2010

    Blokfluitist, jaargang 2, nr. 3

  • Read an interview with Aspasia Nasopoulou for the Greek radio station Tar (in Greek)

    Effie Agrafioti

    Radio Station Tar (in Greek)

  • with a total of 25 music compositions, Aspasia Nasopoulou is considered already from her colleagues and audience as the “golden hope” of contemporary music in Greece... I'm concluding this article with the certainty that in the end of this decade the name of Aspasia Nasopoulou will be a point of reference for modern music

    Thomas Tamvakos

    Jazz and Jazz magazine July/August 2004